2009. január 16., péntek

"óh, mondd, te kit választanál?" Szörényi Levente

Az van, hogy végre a banda demokratikus választások keretei között megállapodott, hogy mely dalokat szeretne márciusban stúdióban rögzíteni. Mindenki egy erősorrendbe állított listát javasolt, ahol az első helyen álló dalt 10 pontot ért, majd a többi sorrendben egyre kevesebbet. Bence listájáról időközben kiderült, hogy nem erősorrendben volt, d e teljesen mindeg,y hiszen a jóbarát kivételével minden javaslata betalált. A pontszámok összesítésével alakult ki a végeredmény. Lássuk először a szavazatokat, amelyek nagyon jól jelzik a bandatagok stílus preferenciáit:

Ella Bence András Viktor Géza
Almodóvár csillagok Esemény Esemény
Hajlékony
Eper apának jó almodovar Apának jó Csillagok
Esemény jóbarát apának jó Jóbarát Esemény
Osztálytársam a hét csillogókutya
Csillagok
A hét
Hajlékony Esemény
osztálytársam A7 Almadovár
A7 Osztályt. eper
Kikelet
Csillagok hajlékony

Apának jó
Apának jó


Eper




Jóbarát




Osztálytársak


A dalok végső sorrendje pedig így alakult:

cím pontszám javaslat tempó
esemény után 42 5 100
csillagok útja 37 4 163
apának jó 33 3 138
Tiszta Almodovar 26 3 145
A7 25 4 86
hajlékony 20 2 158
Osztálytársam 19 3 130
jóbarát 18 2 161
keserű eper 14 2 90
őszi kikelet 5 1 145



Tehát megvannak a Hatos Nyerő Számok, az eper és a kikelet ezúttal kimarad, az osztálytársam és a jóbarát pedig tartalékot képez. A projekt munkacíme Esemény Után 2009

2009. január 13., kedd

Betegágyból

Nekiállok a házi feladatomnak. Mert hogy nekem már olyanom is van, és most böcsülettel meg is írom. Az oxigénpalackot idetoltam, az amoxicillinnel dúsított antibiotikumomat(ami akkora mint egy kúp) már a szervezetem bontja (igen, igen ezt többek között vérbajra is adják, senki ne essen kétségbe, nem másztam bele ennyire a reneszánszba, csak valamelyik Gram-pozitív baci támadt meg). A kakukkfű teáról, kekszről, reszelt almáról, kamillás szopogatós cukorkáról, Ca+ pezsgőtablettáró, C- vitaminról (1000mg-os, nem adunk a kicsire) , zokniról és pokrócról már nem is beszélek, épp hogy csak megemlítem. No, de nem azért hogy sajnáljatok, szó sincs ilyesmiről, csak azért mondom, hogy még így is A Házi Feladatot írom. Ezzel mutatva elkötelezettségemet. Ahogy olvasom az egész hétfői szugerelásom (arra nézve, hogy jó legyen a próba) nem ért semmit. Vagy legalábbis nem sokat. Ami egy kissé elszomorít. Lehet az volt a baj, hogy nem vitt senki csokit?

No, de van egy remekbe szabott megoldás. Fussunk össze valamikor, valamerre together. Igyunk, táncoljunk, vagy csak hallgassuk a jó muzsikát, és beszélgessünk. Ha nem hull megfelelő táptalajra ez a dolog, majd ráfogom egy lázrohamra. Nem merek nagyon előre gondolkodni, minthogy nem tudom még meddig fog ez a kór gyötörni, és rákényszeríteni a semmi tej, semmi zsíros- fűszeres- hideg-meleg étrendre (éljen a fűrészpor, és a sóba -vízbe krumpli), de a szombat perpill jónak tűnik nekem. Addig igyekszem kikúrálódni, kellő mértékben. Hogy hova menjünk? Nos, orvosolni kell András hiányosságát, és én szent célomnak érzem, hogy kipróbálja magát ezen a talajon is. Nemleges választ természetesen egyik féltől se fogadok el. Legfeljebb az időpontról lehet velem meg a kórommal vitatkozni. Nem kell választ találni a megválaszolhatatlanra, csak egészen egyszerű, puritán módon, mulassunk már egy kicsit együtt. Aki most a monitor előtt húzza a száját, arra haragudni fogok. Nem mintha számítana, vagy óriási fenyegetés lenne, csak leszögeztem a mihez tartás végett. Az egészséges viszontlátásra.

2009. január 12., hétfő

"Nobody loves you when you're down and out" Eric Clapton

Húsgyár, 2009 január 12.
(FA: ének/gitár -KG: gitár - SB: bass - DV: dobok - GG: beteg)
  • jóbarát
  • hajlékony
  • apának jó
  • esemény után
  • békés express
  • őszi kikelet
  • almodovár
Nem valami jó próba. Ella beteg. Valamelyik pedál zúg vagy a táp, de nem sikerült rájönni melyik. Az új gitárnak szépen csengű fémes hangja van. kezdetben a Jóbaráttal barátkoztunk sokáig. Kezd öszeállni a zene, kellene már neki egy rendes szöveget írni. Vagy énekelje Ella, nekem túl sok minden van ebben a dalban.

Írjuk le amit megbeszéltünk, jó. Így néz ki a jóbarát: úgy kezdődik, hogy kétütemenként lépünk be, én úgy hogy "ding - ding" , majd az egész band játszik négyet a témából, és jön a szöveg. Az első kiállás után 1 teljes kör szólóm van, amit Viktor nagyon szeret. A második kiállás után 1 teljes kör, 6 ütem után a felmenetellel együtt. Onnan 1 verzével jövünk vissza, majd a refrén és az utolsó kiállás után ismét szólózok, addig amíg a pápa meg nem unja, felmenetel után azonnal, három+1 jóbarátra van vége, az utolsó a p-mobilos lezárással.

A hajlékonynak introja lesz. Apának a végén két refrén, közte leállás. Úgy beszéltük meg, hogy, azt próbáljuk, amit majd felveszünk, vagy azt vesszük fel, amit próbálunk. Ez nem nagyon akar összejönni. Esemény, Apának jó, Almodóvár tiszta, bár utóbbit csak trióban küldtük, azt is dupla tempóban. Az őszi kikelet a rockerek kedvence, de semmi értelme felvenni, egyébként létezik egy egészen használható élő felvétel keverőről, azt hiszem, még a Mokka játszik, a régi szöveggel, de a szólógitár egészen kemény, talán már Géza, vagy mégis Ricsi? A Hajlékonyat már biztosan felvettem a Mokkával, csak akkor vegyük újra, ha Ellának nem marad más., de a tangóharmonuika nagyon fog hiányozni. Nm értem, miért szeretjük a Jóparátot, piszok áruló az, mellette rossz és zavaros a szövege, panel a zenéje, Lou Reed (sick of you) és Bob Dylan (everything is broken) között, de még a Spike (Tom petty) is befigyel valahol. Viszont kellően bonyolult és munkás lenne felvenni, a szöveget is meg kellene írni rendesen, így nyolc de talán tíz évvel a riff kiötlése után. Szívesen kipróbálnám inkább Ellával, talán akkor jobban élvezném, ha egyedül a gitárra figyelhetnék. Végül 3 szólóm van benne bakker, alapból is kétféle riffet játszom, mellette énekelek és vezényelek, nem vagyok én zenebohóc! A Keserű eper és a Csillogó kutya úgy látszik kezd kiesni a pixisből.

2009. január 6., kedd

"Just like starting over" John Lennon

Hejehuja, meg volt az év első próbája. Különösen indult, mindenbe belebújt az ördög, először a hangoló kezdte a szabotázst, majd a stafétát átvették a mikrofonok szép hosszú időre.

Megértem én a pöcsölést, mindenkit zavart hogy nem úgy szól ahogy kellett volna. Aztán egy hangfal szállt be az összeesküvésbe, szó szerint csendben tiltakozott az énekesek ellen. Egy óra múlva szobaadónk lépett be, utolsó kétségbeesésünk mentsváraként, kijelentve ő nem ért hozzá, egyébként is egy 2500 oldalas leirat van hozzá, ha gondoljuk odaadja(mármint ahhoz a kütyühöz, ami összeköti a mikrofonokat a ládákkal). Aztán elkezdett babrálni , és fél perc múlva a csendes tüntető újra szólt, és elkezdett a dallamokat köpni hol Andris, hol az Én hangomon. Egy percig idill fogott el mindenkit. Természetesen ez sem tartott sokáig, mert a Férfiak fele úgy gondolta, az a fránya basszus túl hangos. Én szokás szerint csak pislogtam, globálisan csak távolról tudom hallani a tényeket, ráadásul középen ültem, és nekem onnan nem volt kivetni valóm. (Én mindent a technikára fogok általában, s minthogy nem vagyok zenész, csak kezdemény és nem figyeltem a fent említett okokból, tovább pislogtam). Aztán az aki, csokis bácsit játszott (utólag is köszönjük a vércukorszint emelőt) és aki addig vigyorogva, átszellemülten ide-oda járkálva pengette a basszust, leült a sarokba és megmorcult. Ettől a végére, (és a gyors összepakolásra, no meg a 6 vagy 8 szám legyen-e vitára) mindenkinek lelkiismeret furdalása lett. Persze kivéve Géjzát, hisz ő a rabszolgakulcsár, ilyetén módon nem szabad hogy lelkiismerete legyen, így nem is tudja molesztálni azt semmi.

DE! (Itt jön az optimizmus) Múltkori hisztim, és érzékenységem teljes tudatában írom: nem baj, ha felváltva egyikünk-másikunk egy kicsit érzékenyebb, mert az iránta való lelkiismeret (és helye) furdalás összetartó erőként működik. Ergo a zenekar csak jól jöhet ki, legfeljebb egy idő múlva majd ketten hisztiznek, addig míg az év végére beállhatunk a Macskákba.

Személy szerint Én kiválóan éreztem magam mindent összevetve. A csoki miatt is, az eper miatt is, meg úgy egyébként is. Jól esett a Karacsukai evészet-ivászat, nekem inkább ivászat és főzés után.

  • Rémálom a kádban (FA)
  • Esemény után (FA)
  • Csillogó kutya (GG)
  • Dead Flowers (FA)
  • Finnugor vámpír (GG)
  • A hét (GG + FA)
  • Tiszta Almodóvár (FA)
  • Hajlékony (GG)
  • Osztálytársam (FA)
  • Keserű eper (GG + FA + DV)

2009. január 5., hétfő

"everybody knows this is nowhere" Neil Young

Feladó: Fabian, Andras
Küldve: 1/5/2009, H 2:29 du.
Címzett: rob miner
Másolatot kap: andrás; bence; ella; géza; viktor
Tárgy: RE: koncert

Nem sértődöm meg vagy ilyesmi, nyilvánvalóan igazad van, és akkor lennék a legboldogabb, ha egyáltalán nem kéne énekelnem, hanem végezhetném a dolgom a gitárokon. Sajnos nem olyan egyszerű az általad is említett szerzői és előadói jelenlét mellé találni egy hozzá passzoló arcot, amelyik mögött van olyan lélek is, amelyik képes és főleg hajlandó a színpadra pakolni mellé a szükségeset. Folyt már keresés, de erednménytelenül, volt már pályázó, aki
a fél műsort nagyon bevállalta volna, a többit nagyon nem, de volt, aki kerek perec kijelentette, hogy a dalok kívétel nélkül nagyon tetszenek neki, de ezeket ő nem hajlandó elénekelni, mert ehhez nem elég "bátor". Lehetne persze próbálgatni, de ebbe tönkremegy a zenekar, ha állandóan cserélődik
az arca.

Kompromisszumos megoldásként hoztuk be a második frontember(asszony) szerepét, ami működött korábban is. Eddig szerencsére sikerült tehetséges és bevállalós művészeket találnunk, korábban egy fiút, most egy lányt, olyannyira, hogy mind2 esetben az volt a szándékom, hogy teljesen átadom a terepet, nem a képességekkel van a baj, de egyikük sem volt erre hajlandó, mit tehetek, ez van!

Jó lenne több dalt írni Ellának, igazad van, csak tavaly például alig láttuk, és tele van a padlás a korábban eltűnt énekeseknek írt dalokkal,
amiket ma már senki sem akar eljátszani, nekem meg nem állna jól. Annyira könnyen azért nem írok dalt, hogy feleslegesen küzdjek vele.

Egy két új női dal talán összejön így is, de a zenekar is lassan tanul, nem lehet erőltetni senkit, meg kell becsülni ami van, a banda működik,

és függetléen vélemények szerint is jól szól, az más kérdés, hogy a független vélemyének abban megegyznek, hogy erre semmi igény nincsen.

Ha nagyon nem megy, az sem kizárt, hogy kínomban leteszem a gitárt, gitárossal úgyis dunát lehet rekeszteni,
és csak énekelek. Na abban nem lesz köszönet, de volt már olyan fahangú, akinek bejött! :)

f.a.
________________________________

From: rob miner
Sent: 2009. január 5. 13:23
To: Fabian, Andras
Subject: Re: koncert

hát azér ne fogd fel ilyen tragikusan a dolgot! egész bejöttetek a népnek, én ahogy láttam-emlékszem...mondanék neked valamit. de nehogy megsértődj vagy ilyesmi. szerintem egyrészt próbáljátok meg az éneket kicsit ütősebbé tenni, másrészt engedd a lányt sokkal többet szólózni (bár lehet, hogy már most is sokat énekelt, nem emlékszem pontosan) én értem, amit Te csinálsz. még teccik is, pedig igazából tőlem elég távol áll maga a stílus. azonkívűl én mindig érzékelem az előadói jelenléted, vénádat is. de hát figyussz... ez én vagyok... mittomén...nemtom, csak azt akarom mondani, hogy a helyedben megpróbálnám azt a verziót, hogy ezt a lányt teljesen előre rakni és hagyni hadd bűvőlje a közönséget... a csajnak van egy elég erős kisugárzása és hozzá még tök jól énekel is! és lehetne neki egy-két új számot írni!
mit gondolsz?

rezesek a navajóba nemigen lesznek. örülök, ha végre összeáll egy alapzenekar és végre elkezdhetjük zúzni a régi nagy nótákat...amúgy rezesekkel olyasmit jáccanék az Öregtől, hogy "Ordinary People" ezt ismered? 20 éves száma de csak most vette lemezremeg persze ezen a bizonyos 20 évvel ezelőtti - a The Bluenotes formációval - nyomott bazi jó rhythmnblues turnéján elhangzott összes nótát - ezt a cuccot ismered? lemez is volt: This Notes For You (1988).
bár ez inkább a Zapruderhez illene - ott egyébként most vannak is fúvósok!

r

2009. január 5. 12:50 Fabian, Andras írta, :

közönséget sajnos nagyjából mindenhová kell vinni, de nem mindegy, hogy van e belépő, mennyibe kerül a pia, és milyen messze van a hey a belvárostól. azaftermusicnak ebből a szempontból jobbak az adottságai, de nem voltam ott sosem, tehát meglehet, hogy más szempontból egy fos hely.
lehet, hogy akkor vidékre kell mennünk, de az ilyen koncertek után, amikor szomorúan átadsz nekem 5000 forintot, mindig elmegy a kedvem a zenéléstől, és NEM a pénz miatt, hanem azért mert ilyenkor

manifesztálódik igazán, hogy semmi értelme az egésznek,mert senkinek sem kell, amit csinálunk. vokalisták, az király, rezek is legyenek mostmár, alig várom, hogy halljam a living with wart élőben! :)

f.a.

________________________________

From: rob miner
Sent: 2009. január 5. 12:41
To: Fabian, Andras
Subject: Re: koncert

hali!
most nem jöttek rátok de volt mikor igen! egyébként, amennyire tudom, az afterba is kell közönséget vinni - nekem legalábbis mindenki ezt mondja. de az egy nagyon szar hely, bocs. a navajóval pedig még nem vagyunk koncertképesek. mostanában kezdünk próbálni majd az új ritmus-szekcióval, ami - megjegyzem - nagyon biztató arcokból fog állani. úgyhogy - bár nem akarnám elkiabálni -, lehet, hogy hamarosan, valamikor végre színpadra állhatunk...
vannak pl. új vokalistáim is...szóval most így állok...
robi

2009. január 5. 12:27 Fabian, Andras írta, :

köszönöm, viszont buékabbat kívánok!

köszi, de nem hiszem, hogy érdemes, mert mint a novemberi ábra mutatja,
nem tudunk oda közönséget szervezni, viszont csinálhatnánk egy közöset

a navajokkal máshol, pl after music, hm?
f.a.

________________________________

From: rob miner
Sent: 2009. január 5. 12:23
To: Fabian, Andras
Subject: koncert

szia Andris!
Boldog Új Évet és hasonlók!
figyu, szervezem már a január-februári programunkat, volna kedvetek valamikor egy bulit nyomni?
robi


2009. január 2., péntek

"ez a csontpuffogás, ez a hanti rege hitemet hirdeti híven" Dinnyés József

nemkötelező nemdohányzó nemkoncert
2009. január 2. péntek, Orfeusz Music Pub, IX. Bakáts tér

km: Fodor Balázs :ének/duma/dobozgitár - Fábián András: villanygitár - Csibi : herfli - Másik Herflis : herfli valamint a LiBa zenekar: Rontó Lili: szaxofon - Nagy Balázs : ének/ villanygitár/rumbatök

Kresi, Bandita, Betti, Zoli, Zsófi, Győri Attila, Helga..és sokan mások, mint közönség

műsor: (a teljesség igénye nélkül, azaz amiket ismertem, és/vagy játszottam benne, de de kiegészítéseket szeretettel várok)
  • Zuhanórepülés (Sziámi)
  • Twist in my sobriety (Tanita Tikaram/Voga Turnovszky)
  • Utazás (Szörényi Levente)
  • Bongo Man (Manu Chao)
  • Középeurópai Hobo Blues I (Hobo Blues Band)
  • Irén (Voga Turnovszky)
  • Hajtók dala (Hobo Blues Band)
  • Mesél az erdő (Hobo Blues Band)
  • Rémálom (Védett Férfiak)
  • Lidokain (Hiperkarma)
szünet: LiBA koncert
  • Már megint itt van a szerelem (Bizottság)
  • Tegnap voltam az esküvődön (Fodorbalázs)
  • Yellow Submarine (Beatles/Fodorbalázs)
  • Ha öreg leszek és kövér (Ferenczy György)
  • Budapest (Cseh Tamás)
  • Afterdark/Kényszer, érdek, ösztönélet (Tito and tarantula/Kispál)
  • A Sátán Füreden (Védett Férfiak)
  • Békés Express Blues ( Berki Tamás)
  • Hajnali ének (Dinnyés József)
A nemkoncert az ideiglenesen hazánkban állomásozó kollegám és barátom, egykori VF másodpilóta Fodor Balázs főhadiszállásától (IX. Lónyai 46) egy köpésre, alig valamivel nagyobb köpésre ükapám, G. Lajos hajdani lakásától (Lónyai 45) zajlott igen jó hangulatban, és penetráns füstben. Utóbbi azért érdekes, mert az esemény nemdohányzóként került meghirdetésre, mely hirdetés a nemkoncert során több alkalommal szóban is elhangzott, hivatkozással a közönség soraiban helyet foglaló kis és embriókorú hallgatókra - nem lebecsülendő, közel 80%-os eredménnyel, de a maradék 20% bőven elég volt arra, hogy most, három nappal később a fregolin száradó pulóver továbbra is rákaromát árasszon.

A tanulság: másik öblítőt kell használnom, és az Ikeának is érdemes volna újragondolni a termékek összeszerelhetőségéhez megállapított IQ 100 as határt.

Az est legemelkedettebb pillanatai közé tertozott a Liba Zenekar első fellépése mellett Detti irodalmilag és érzelmileg ihletett zárszava, remélhetőleg mind2nek lesz folytatása.

Audióvizuális felvétel sajnos nem készült, így az egyetlen maradandó relikvia a parányi Fender Mini-Tone master erősítő, amelyet a Rákóczy tér sarkán öccsajándék keresés közben látott meg és szerzett be számomra, a gazemberkülső mögött aranyszívű Fodor Balázs Lajos Jézus. Viszonozni sajnos egyelőre nem tudtam, de fiam, Levente másnap valamilyen rejtélyes okból papának szólította. (A nagyapjáéhoz megtévesztésig hasonló csikófrizurája okozhatta a félreértést!)

2008. december 23., kedd

"Ő mutassa meg helyettem, ahogy mozdul bennem a lélek" -Quimby

A másik gitáros (második rész: modulációs effektek)

A modulációs effektek minden pedálbuzi szemeinek fényei. Ezek nemcsak laikusok számára is egyértelműen gazdagítják a hangzást, de szélsőséges beállítások segítségével egészen gyermeteg játékokra is alkalmasak. Egyszer Puchner Laci nagymamájának panellakásban baromkodtunk a pedálokkall, úgy este tíz óra és emelet magasságában. Laci nagyon büszke volt az új szerzeményre, egy pitch shifterre, amivel a gitárjából olyan templomi orgonahangokat csalt elő, ami Varnus Xavért is zavarba hozta volna. A botfülű felső szomszéd azonban a jogos elsimerés helyett ingerült radiátorkopogtatással válaszolt. Ma is előttem van Laci eltorzult arca, amint kitépi a pedálból a jacket, egy mikrofont dug a helyére, majd a pitch shifter minden potiját csutkára hajtva szorgitörp hangján üvölti a kelenföldi éjszakéba "Én meg egész nap hallgatom a kutyádat, KÖCSÖG!"

A pedálsort egy vintage Ibanez VH-10 nyitja, melynek különlegessége, hogy ilyet használt szinte minden korábbi gitártársam, először a fent nevezett Puchner Laci (Mono ), aki "makikaki" néven emlegette az effektust, majd Mohr Ricsi (Mokka) mellett John Frusciante is, Flea gitártársa, de ez egy másik ízeltlábú basszer, Bogár szívességéből gazdagítja ideiglenesen arzenálomat.

A VH-10 nem egy közönséges, barátságos hápogó,nem véletlenül John favoritja, mert éles, rikácsoló hangját mintha direkt funky metálra optimalizálták volna. Érdekessége még, hogy a legtöbb hápogóval ellentétben ez nemhogy elszívná, de kiemeli a hangerőt, így az utóbbi időben főleg szólókban használom, a közönséges diszkóvartyogást Géza Dunlop Cry-Babyje biztsoítja. A Jóbarát, a Little Wing, esetleg az Almodovar szólóiban használom, leginkább a hátsó (mély) traktusból enyhén kimozdítva, annak érdekében, hogy ne süketítse meg a húsgyári denevéreket.

Első és legkedvesebb effektem a Twin Peaksből ismert, Danelectro-DJ-5 típusú "tuna melt" fantázianevet is viselő mini tremolo pedál. Nemcsak azért szeretem, mert nagyon olcsón jutottam hozzá, de az excentrikus külső és a silány minőségű anyagok dacára tényleg jó hangja van, én legalábbis eddig ennél jobb tremolót nem találtam. pedig kipróbáltam egy párat, alaposan körülnéztem.
A tuna melt egyébként egy szendvics, mely kedvenc fogásom volt egykori munkahelyem, az East-West Business Center tetején azóta megszűnt New York Bagelben.
Mindig lesznek, akik "bársonyos csöves hangú" méregdrága tremolókról áradoznak, de szerintem nem érdemes komolyabb követelményeket támasztani, minthogy zajmentesen és hangerő veszteség nélkül, kontrollálható mértékben és tempóban tekergesse a volumét, és ez az apró és tetszetős kis játékszer ennek maradéktalanul megfelel. Egyetlen problémám vele, hogy a kis mérete dacára jelentős mennyiségű elemet zabál, ezért csak hálózatról érdemes használni, másrészt a törékeny fröccsöntött konstrukció okán nem merek rálépni, így az erősítő tetején trónol, így csak kézzel lehet működtetni. Ennek ellenére csak akkor válnék meg tőle, ha egy olyan erősítőhöz jutnék, amelynek fedélzeti eleme a tromoló, amit az olvasztott sajtos tonhalas elhelyezése és hangja így is kiválóan szimulál. tremolót az ahmatovában, a diplomata bluesban és néhány további, Viktor által "cukrászdai" gyűjtőnéven öszefoglalt dalban használom. A cukrászdai dalok hangzását egyébként nagy mértékben a Buena Vista Social Club-ból ismert nyugdíjas gitáros, Manuel Galbán hangzásvilága ihlette.

Katica kegyelméből Első Phaserem mindenképp említést érdemel, akkor is ha viszonylag keveset használom (azaz gyakorlásra, otthon) Az Ibanez PT-9 a TS-9 (ld alább) tesója,
és kortársa, mert szintén ezüstcimkés reissueról van szó. A Harmony Centralom (Bitter szerint szobagitárosok gyülekezete) elég szélsőséges véleményeket lehet róla olvasni, sokak szerint ez a világ valaha volt legjob phasere, mások alig észrevehető színezetről és szerény eszköztárról keseregnek. Egyik sem igaz, énszerintem ez pont tudja azt a funkcionalitást, amit egy phasernek kell, nem különösebben jól, nem is rosszul - kicsit jellegtelenül- emellett rendelkezik némi extrákkal, amelyek megnövelik a használhatóságát. Az egyik ilyen, hogy a világ összes phaserével ellentében, ez kiemeli a hangerőt, így háttér bugyborékolás mellett különösen jól használható torzitott szólók felhangjainak dúsítására. Emellett egyáltalán nem nagy baj az, hogy a klasszikus phaserek (MXR, smallstone) néhány bedrótozott jellegzetesen hantározott hullámformája helyett viszonylag finomabb beállíások is elérhetők. Ökörködésnél az ember könnyen kihajtja a potikat, valami határozottabb effekt reményében, de a gyakorlatban, dinamikusabb játék mellett ezek a finomabb beállítások jobban használhatóak. A "feedback" kontroll szintén nem gyakori a phasereken, de előfordul. A gluggyogó alaphnagot követő jellegzetes, hullámzóan fütyülő felhang erőssége állítható vele, a nagyobb tudományos fantasztikus hatás érdekében. A feedbacket csak a csillogó kutyában használom, emelett a vakszerencse a kezembe juttatott egy eredeti, vintage Electroharmix EH-4800 Smallstone phasert, amely lassanként kiszorítja az ibanezt, amelyet a nagyobb színharmonia érdekében a tubescreamerrel, a Smallstonet pedig a Bluesbreakerrel dúsítom.Sohasem hittem benne, hogy a vintage effektek jobbak, mint az újak.Ha egy cseppet is hiszünk a technológia fejlődésben, könnyen belátható, hogy ezeknek rosszabbnak kellene lenniük. Egyébként is mit jelenthet a jóság egy bugyborékoló hang esetén? Akit érdekel ez a kérdés, kielégítő magyarázatra tehet szert, ha meghallgatja az itt említett két phasert egymás után. Mí az az Ibaneznek kétségkívül olyan hangja van, mint egy phasernek, szabályozhatóan kicsit vagy nagyon olyan, addig a Smallstone-ból meleg, öblös, és természetes, kiszámíthatatlanul pulzáló, forró lávát idéző hang ömlik elő, ait nem is nagyon lehet kontrollálni. A gomb forgatásával mindig egy kicsit más lesz, a "color" kapcsoló jelentősen megváltoztatja a hangot, de hogy hogyan, azt talán valóban csak színekkel érzékeltethető. Color 1 a mély narancsárga és bíborvörös árnyalatokat úsztet egybe, míg color 2 egy hidegebb és kontrssztosabb kékből lilába úszik át. Néha úgy érzem, nagy szerencse, hogy ezt nem olvassák elmeorvosok (sem).
A phasert több dalban, a balladákban általában némi delay kiséretében (szemét, little wing, újabban diplomata) , rockerekben( a hét, a sátán füreden) torzítóval, míg az egzotikus hajékonyban delayel ÉS torzítóval használom. Jé, majdnem minden dalban van phaser. Tisztára mintha a hetvenes években élnénk. (ajánlott irodalom: Rolling Stones: az egész Some Girls, vagy J.J. Cale: Sensitive Kind, Closer to you. Megemlítem, hogy phasert elsőként a Sátán Füredenben használtam, azzal a céllal, hogy Szörényi hangzását rekonstruáljam. Később, amikor volt szerencsém a Kisstadion beli koncertjük előtti próbán részt venni, rájöttem, hogy Szörényi semmi más effektet nem használ, mint a Roland Jazz Chorus erősítő fedélzeti chorusát, és időnként egy Cry Babyt.

A Smallstone után jöjjön egy másik EHX termék, legújabb szerzeményem, a talányos nevű Doctor-Q (courtesy of Katica). A doki az első enevelope followerek, más néven auto-wah pedálok közül való, azt tudja, hogy nem kell taposni semmit, a pengetés erőssége szabályozza a hápogás frekvenciáját. Erősebb pengetésnél éles torokhangokat hallat, halkabban pedig gyomorból küldi a mélyeket. Wah pedálokkal, általában kétkezi rockmunkások taposnak fáradhatatlanul, míg az envelope follower a laza mozgású, unott képű, jerseygarbós funkerek elmaradhatatlan társa. Nehezen tudnék konkrét példákat sorolni, de szinte biztos vagyok benne, hogy a korszak számos méltán feledésbe merült vizuális szemete melett egy ilyen vartyogott a San Francisco utcáin sorozat főcímében is. Mielőtt bárki kérdezné, egyetlen dal miatt csaptam le rá, Michale Douglas egykori csataterétől ne is olyan messze, éppen Californiában, amelynek a címe Édes az eper, bár mostanában kicsit megkeseredett.

A visszhang az effektek királynője: ha nem találták volna fel a pitch shiftert és a hupikék törpikéket, ma is boldogan visszhangoznánk a hungarista blogger kollegám által ellopott koponyájú sakkozó szavait: kedvesss elvtársak-sakk-sakk-sakk-matt....A magmafajta a visszhanggal egy feledésbe merült Tihanyi élmény után évekkel, közvetlenül digitális, hossazn tartó és repeptitív formában találkozott először, naná hogy Puchner Laci nagymamájánál. Akkor volt divat a soft-rocknak nevezett irányzat, ami digitális visszhnag nélkül valószínűleg meg sem született volna. A hosszú lecsengésű, repetiív digoitális visszhang sehol sem annyira adekvát, mint egy kihalt kőbányában lenyugvó nap sugára által borzolt szőrös mellkassal elkövetett kemény, de érzelmes gitárszóló végén, közben, de túlzásba vitel esetén olyan hatást keltve, mintha már előtte. Pedig ennek is csak az a titka, mint bármi másnak: nem kell túlzásba vinni. A legjobb, ha egyenesen analog delayjel kezdünk, csak ennek az a baja, hogy most divatos és ezért qrva drága, másrészt korlátozott a késleltetési idő. Megmondom az őszintét, mi bajom lehet belőle: igazi analog delayt még csak lemezen hallottam, pl a Rolling Stones Tatoo You albumán dögivel, vagy az erre erősen hajazó "Laugh I nearly die" rifffjében. ennyiből megitélve az analog delaynek olyan hangja van, hogy a megpengetett alaphangot rövid időn belül egy hasonló, lehetőleg halkabb és kevés számú hasonló követi, úgy, mintha a tihanyi visszhang dombon gitároznánk 1976-ban, amikor az még igazoltan működött. A másolatok hangerejét és az ismétlések számát kicsire állítva pontosan ezt tudja az Ibanez DL-10 ez a korai digitális delay is, mely jó referenciákkal rendelkezik ezen a téren. Amennyiben ennél fejlettebb delayünk van, érdemes a késleltetési időt is redukálni, itt ez nem szükséges, mert annak maximális beállítása sem nagy. Kíséretre többynire phaserrel együtt használom, ettől csinlingelősebb, fátyolosabb hangzást kapok (pl Szemét, Little wing) míg szólóban némi kopresszorral megerősítve nagyobb hangsúlyt ad a a kezdőhangoknak (pl a Sátán Füreden, Hajlékony).

2008. december 22., hétfő

"You know you done me wrong baby and you'll be sorry someday" B.B. King

Karácsonyi próba, 2008 december 22., Vágóhíd
FA: ének/gitár KG: gitár SB: bassz DV: dobok
  • Esemény után (FA/KG/DV)
  • Apának jó
  • Kész átverés
  • Méregkeverő (szöveg nélkül)
  • Hajlékony
  • Szemét
  • A Sátán Füreden (új szólókkal)
  • Almodóvar
  • Thrill is Gone
  • Jóbarát
  • Osztálytársam
  • Keserű eper (FA/DV)
Családias hangulatú, jól sikerült ünnepi kolbászolás a húsgyárban. Találkozunk 2009.-ben (január 5., hétfő 20:00h)

2008. december 16., kedd

"Before the poison I'd laugh out loud" Marianne Faithfull

2008. december 15., hétfő, Vágóhíd
FA: ének/gitár, GG-ének, vokál SB: bass DV: dobok

ennek már két napja, lássuk mi volt:
  • osztálytársam
  • dead flowers (stones)
  • rémálom a kádban
  • kész átverés
  • csillogó kutya
  • diplomata blues
  • békés express blues (Berki Tamás)
  • esemény után
  • apának jó
  • a hét
  • méregkeverő (szöveg nélkül)
Viktor és Bence hozták a formájukat, Ella és én(A) gyengélkedtünk, amint ebben a szokásos éjszakai franzstadt-újpest rallyn jól egyetértettünk. Valójában jó volna egyszer az életben DÉLELŐTT próbálni, nem hétfő éjjel, teljesen szétesve, dehát ez keresztülvihetetlen ennyi elfoglalt biznisz és femilimen között. Ellát itt nem is ostoroznám tovább, a húsgyárban is elszaladt velem az a türelmetlen ló, szerencse, hogy Viktor a tőle megszokott diplomáciai érzékkel ellán-pontozott, különben megint kereshetnénk a blogjában...












Legyek önkritikus: a pedálmánia önmagában is kezd kórossá válni (erről majd külön post), ezt a méregdrága Fender-modellező-Bossot, vagy Boss modellező Fendert megvenni is bűn volt, de az hagyján, a húsgyárba lehozva és a zoommal (istenem a zoommal! de késésben voltam) kiegészítve durva digitális keveréket alkottak, amire ráment majdnem az egész próba, szépen dúsítva Ella szakdolgozatban megfáradt hangszálai által generált kakofóniát...
A dalokról egyesével most nem, szerencsére nem vettük fel, tehát nyilván mind atomállat volt, az tény, hogy Gejza nélkül a darálás sem az igazi, de a végére majdhogynem összedzsemmeltünk egy egész jó kis groovocskát. Egyelőre "méregkeverő" a címe, mert Ella kitalálta, hogy legyen már egy nauta ami a mérgekről szól, mint a szakdolgozata, és akkor az, amelyik előbb elkészül, lehetne a másiknak a mottója, és végülis miért ne...



A

2008. december 12., péntek

"Én már nem muzsikálok, csak egy jelet adok a gépnek" -Quimby

a másik gitáros (első rész: dinamikai effektek)

Aki Jimi Henderixnek Roger Mayer, Lou Reednek Pete Cornish, az nekem Katica és a férje, Zsolt, azaz tőlük származnak azok a kütyük, amiket a koncerteken a gitárom és az erősítő közé kötve taposok. Valójában az említett sikeres kollegáktól eltérően ezeket előzetesen én válsaztom ki ebayen, mielőtt Zsolt bőröndjében az újvilágból a régibe érkeznének, de a párhuzam ezen kívül egyáltalán nem túlzó. Zsolt már több kiló, számára és a vámosok számára ismeretlen funkciójú vasat hazacipelt, amire Roger Mayer sohasem lett volna hajlandó, akkor sem, ha tudja milyen sokra viszi Jimi.

Jiminek is megvoltak a segítői nyilván, de nem hiszem, hogy valaha is olyan kemény helyzetbe kerültek volna, mint amikor a "compressor-sustainer" feliratú roszdás, nehéz vaskockát az éber biztonságiak detonátornak vélték. A rettenetet keltő doboz előkerült végül, és alapjában véve valóban detonátronak, azaz szólókiemelésre használom. Különlegessége, hogy valószínűleg a Fender egyetlen olyan fennmaradt kompresszora, amely nem tűnt el a világ valamelyik repülőterén. Emellett ritkán egy szintén vintage

Yamaha CO-1 kompresszort is használok, ennek szép hangja van de sajnos kompresszortól szokatlan módon zabálja az elemet. Másik hibája, hogy susteinerként a fendertől eltérően igazán nem használható, inkább a countryhoz vagy a rockabillyhez nélkülözhetetlen határozott, pengő kezdőhangok hangsúlyozása az erőssége, ezek a hangok viszont sajnos a Védett Férfiak zenéjében egyelőre határozottan nélkülözhetőek, így e rtika, műszakilag és használhatóság szempontjából is igényes darab, elsősorban a könyvespolc dísze marad.


Nagyteljesítményű csövek híján gondoskodnom kell arról is, hogy dinamikusabb játék esetében a túlvezérlésből adódó kellemes, bizsergetően meleg hangokat produkálja az erősítőm.
Erre a célra eddig nem találtam jobbat, mint a Marshall Blues Breaker pedálját (nem taiwani, az eredeti angol). A Stoned gitárosának bigyói között láttam ilyet, kipóbáltam, megtetszett, és én is kerestem magamnak egyet. Nem bántam meg, a bluesokon kívül minden olyan dalban ezt használom, ahol a tisztánál kicsit karcosabb, erőteljesebb hangot szeretnék további effektekkel dúsítani, pl phaserrel a hétben vagy a tremoloval a diplomata bluesban.

Egyetlen hibája, hogy annyira sima, kellemes hangja van, hogy néha már ki sem akarom kapcsolni, vagy szeretnék valami ércesebbet hallani. Na ilyenkor ugrásra kész az

Ibanez Tubescreamer 9, ami viszont már ismét Katica érdeme. Nehezen barátkoztam meg ezzel a pedállal, ami szobagitáros sznobok és fotelrockerek vitrinjének díszhelyén szerepel, különösen, ha feketecimkés, és nem siralmas ezüstcimkés reissue, mint az enyém. Valójában a TS-9 is ócskavas az egyetlen eredeti TS-808-hoz képest, de vannak olyan igénytelen gitárosok, mint a néhai Steve Ray Vaughan aki a TS-10-et sem rejti véka alá. Steve okai számomra ismeretlenek, de a Diniét kipróbáltam, és úgy találtam, hogy tök ugyanúgy szól, mint az én TS-9-em (sőt, khm, talán valamivel jobban, de persze ez hülyeség, nem lehet) ezért a magyar Keeleyhez, a moddoló mágus Eldzsihez fordultam segítségért. Eldzsi keményen dolgozott a projekten, egyebek mellett a vezérlő chipet kicserélte egy másikra, így a specifikáció már hajszálra ugyanaz, mint a legendás TS-808-én, nem mellesleg, fotlrockerek számára világos, hogy ez más lett, mint volt, mert a korábbi piros helyett a led kéken pislákol a sötétben, ahogy a képen is látható. Emellett a Eldszi kezelése óta tisztább, melegebb hangot produkál, finomabb állítási lehetőséggel a kisebb torzítású tartományban. A legnagyobb előnye ennek a pedálnak, hogy határozott, erőteljes effektet biztosít, miközben az eredeti gitárhang dinamikáját és színezetét megtartja. Szemben a bluesbreakerrel, ami egy finom, csöves jelleget ad az alaphanghoz, a tubescremer azt változatlanul hagyja, és miközben egy durva, de transzparnes textúrát pakol rá, megtartja annak dinamikáját.

Valójában most kezdek rákapni eennek a dinamikának az ízére: olyan, mintha egy túlvezérelt akusztikus gitáron játszanék. Az újabb dalokban, mint az apának jó, almodovar, vagy az esemény után, kizárólag a tubescreamert használom.

2008. december 11., csütörtök

"heard the diesel drumming all down the line. Oh, heard the wires a humming all down the line" Stones

the drums

Zenetanárnőmtől, Jutka nénitől egykor azt tanultam, hogy a sok csillogó villogó japó és amerikai ketyere, mint a Tama, a Ludwig vagy a Yamaha csak múló divat, huilgántempó, néhány nagyságrenddel lemaradva követve a jósági listán a a dobok királyát, a Premiert. ("a prömiert" Ez a kérdés cintányér ügyben fel sem merült nála, mert kizárólag a "svejci" Paiste márkát ismerte, Zidijan, Istambul, és más tötök édességek nála nem jöttek szóba. Sajnos sosem tanultam meg annyira dobolni, hogy ezt a gyakorlatban ellenőrizzem, de ha Jutka néninek igaza volt, Viktor mélységes tisztelet érdemel, amiért nem ismer kompromisszumot: Felszerelése a színpadképünk leglátványosabb elemét képezi. Nemcsak a vörös mahagóni színű Premier dobok és a srága Paiste cintányérok miatt, de azért is, mer az összeszerelésükhöz szükséges állványoklat gondos gazda módjára számtalan kalapdobozban, és egy koporsóban tartja.

the bass

Erről nem is tudom, hogy jogom van e írni, hiszen állítólag nem is hallom a basszushangokat, mindenesetre ezeket hallom, mert egy szaratov hűtőszekrény méretű bivaly ládából jönnek, egy Hartke nevű hideg és humortalan német gép küldi őket,
ezért ha koncerten rossz helyre állok, behorpadt hátamat csak Paul Gaugain modelljei tudják kiegyenesíteni együtes erővel (pl Thaijola, Németvölgyi út 91. ajánlott!) Benedek új zenekarhoz mindig új hangszert szerez be, ezeket "lécnek" hívja, szerencsére nálunk csak a Jazz Basset villogtatja, a mostnában divatos 5 húros marhaságokkal még nem hozakodott elő.

egyik gitáros

Vitán felül Gézának van a legfurcsább felszerelése a világon. A mehikói stratót tőlem vette, abban hiba nincsen. A próbákra is magával hurcolja csilingelő hangú ékszerdobozát, egy 65 wattos Fender princetont, dicséretes, semmi sem pótolja a jó kis hazait. A Princeton tetejére próbán csak egy effekt racket pakol, koncerten viszont egy brutális, csöves Marshall fejet, aminek gyönyörű hangja van, de hiába könyörgünk, hogy vegyen hozzá egy normális ládát, nem, kapaszkodj, mert ilyenkor a Princeton a láda! Ijesztően néz ki a konstrukció, de meg kell hygni, jól szól. A rackből Géza szerintem csak torzítót meg plate reverbet használ - utóbbit úgy kell elképzelni, mintha a legváratlanabb pillantban fejedre öntenének egy vödör jégkockát. Mindennek a tetejében a szólókat Cry Babyvel ríkatja meg Géza.

2008. december 10., szerda

"Time you enjoy wasting, was not wasted". John Lennon

Terveink szerint 2009 elején stúdióba vonulunk, hogy újra megörökítsünk néhány dalt, kiegészítednő az előzőeket egy albumra. Hogy azzal az elbummal mi lesz? Kiadja e valaki, esetleg mi magunk, ez még a jövő zenéje, hahaha....ennek ellenére megcsináljuk, mert talán egyszer kizárólag ezek a felvételek jelentik majd 5-10-15 éves (kinek mennyi, és még nincs vége) zenés-zajos tevékenységünk egyetlen maradandó produktumát.

Most csak az biztos, hogy 5 dalt már felvettünk sikeresen 2006 ban, szerencsére ezeknek a masterei is megvannak, így akár újra is keverhetjük, remixelhetjük, Ellásíthatjuk őket, mittudomén.
  • Finnugor Vámpír (2006)
  • Anna ahmatova (2006)
  • Szemét (2006)
  • Diplomat Blues (2006)
  • Dögös ötös (2006)
Néhány dal a Férfiak és András egyéb korábbi jó minőségű felvételeiből esetleg használható,
de sajnos ezeknek a masterei nincsenek meg
  • Geometria (2003)
  • Kész átverés (2003)
  • Rémálom a kádban (2005, határeset)
A Férfiak és András korábbi rossz minőségű felvételei sajnos használhatatlanok, ezeket maximum bonusként mellékelhetjük, ha van mihez:
  • A Sátán Füreden (2003)
  • Hajlékony (2003)
  • Nagy csapat (2005)
  • Őszi kikelet (2002)
  • Osztálytársam (2002)
Egyáltalán nincsen felvéve az ezeréves régebbi dalok közül
  • Csillogó kutya
  • Jóbarát
Az utóbbi két évben született dalok, ezeket mindenképpen érdemes lenne felvenni, hiszen most élünk:
  • Almodovar (2008)
  • Esemény után (2007)
  • Apának jó (2008)
  • Édes az eper (2008)
A fentiek figyelembevételével adódik a kérdés, hogy melyik lesz az a négy, uszkve öt dal, amireelköltjük nehezen kuporgatott pénzünket, annak érdekében, hogy az elérhető legnagyobb (eszmei) értéket képviselje szerzőnk és zenésztársai alkotó tevékenyéségének mementója?

2008. december 8., hétfő

"Fly on, little wing" -Jimi Hendrix

(5 p 40 mp - Borinak, a negyedikre)

Well she's walking through the clouds
With a circus mind that's running round
Butterflies and zebras
And moonbeams and fairy tales
Thats all she ever thinks about
Riding with the wind.

When I'm sad, she comes to me
With a thousand smiles, she gives to me free
It's alright she says its alright
Take anything you want from me, anything
Anything.

Fly on little wing,
Yeah yeah, yeah, little wing

(J. Hendrix, 1942-1970)

"Out across the endless sea I would die in ecstasy..." Norah Jones

2008. december 8.-i próba, Húsgyár
(FA-ének/gitár, KG-gitár, SB-bass, DV-dobok, GG-ének/vokál)

  • Csillogó kutya 2x
    András szólójában zavaró mellényúlások, amelyeket másodszori nekifutásra sem sikerült javítani. Az újrajátszásnál, amikor András a megbeszélt második helyett az első szólóját kezdte játszani, a zenekarnak fogalma sem volt hol vanm és alig tudtuk levezetni a dalt.

  • A hét (2x)
    Ella a szokásosnál fáradtabb, a szövegre nem emlékszik és a papírjai nincsenek itt, így ismét (negyedszer) elmarad a felelgetős verzió. viktort rajtakaptuk, hogy blöfföl: metronómmal gyorsabb lett a tempó (85) Kértük Viktort, hogy tegye közkinccsé a dalok tempóit, gondolkodik rajta. András
    karácsonyra lapozható repertoárt ígért mindenkinek.

  • Little Wing (Hendrix)
    Benedek a H-ra és C-re váltásokat keverte, a dobbal és a gitárokkal nem volt probléma, András néhény kisebb melléfogásától eltekintve. Szépen játsszuk ezt a dalt, nincs okunk szégyenkezni, a koncertműsorból mégis mindig kimarad, mert "Túl sok lassú van" (Géza)

  • Hella (aka Hey, Joe Hendrix/Hobo/Vf) 2x
    A hey joe feminista verziója, Ellával a címszerepben. Géza szépen szólózik,
    a dal nem bonyolult, de "sokan játsszák ezt rajtunk kívül nagyon jól, ha eljátsszuk, pontosan le kell szedni" (Benedek) Úgy látszik, Benedeken kívül még senki nem szedte le: házi feladat mindenkinek a saját részét és a szerkezetet tanulmányozni (Hobo Blues Band verzió)

  • Diplomata blues 2x
    Többen halkan jeleztük, hogy ebben Ella Alexához hasonlóan újabban áriázik, és helyenként hamis (Géza, András), de aztán bocsánatot kértünk, Alexától ezúton kérünk elnézést. Az első refrén után viszont Ella a kör felénél szállt be, de a zenekar szemrebbenés nélkül követte, ez profi!

  • Esemény után
    Úgy tűnik, hibátlan, mindenki nagyon elégedett, élőben is jól szokott sikerülni. Refrénben a dupla sorokra (vegye már be) az énekeseknek oda kell figyelni, néha kimarad

  • Hajlékony 2x
    Elsőre metronóm nélkül nagyokat hullámzott, de mégis kezd működni. Metronómmal is zökken néha Benedek elkésett váltásainál. "Jó ez a szám" (Géza) Érdekesség, hogy amíg ezt próbáltuk a szomszéd teremben gyakorolt a dal egyik társszerzője, Hollósy Bálint új zenekarával.

  • Almodóvar 2x
    A zenekar több tagja szerint húzni kellene a szövegből, de ez nehéz lesz, mert a történet így kerek. Géza szerint a verzék hangszerelése nem megoldott "túl sok". Szerkezetileg szerintem rendben van a dal, a hangszerelést stúdióban is lehet finomítani zongora, esetleg latin ütősök bevonásával (András)

  • Born to be wild (steppenwolf)
    András kezdeményezésére, a "Leningrad Cowboys Go America" c. film hatására. A zenekarnak nem jött be.

  • Édes az eper (FA+GG) 2x
    Ella és András duóban: a verzék első két sora suttogós/beszélős, a második kettő két szólamban lenne jó

  • Don't know why (FA+GG) (N.Jones)
    Ketten, metronómra. Ella hajlamos elsietni, tempót meg kell nézni.

next: december 15, hétfő 20:00-22:00


2008. december 3., szerda

"Whatever may come, the world keeps revolving" Miss Shirley Bassey

Így nézett ki 2008 a banda szemszögéből:

Januárban Viktor visszavonult, Ella eltűnt. A hónap nagyobb részében dobost kerestünk, hat versenyzőt meghallgattunk eredménytelenül.

Februárban folytatódott a doboskeresés, a hónap elején András egyedül játszott a Deja Vu-ba meghirdetett koncerten. "Saját termés" c. akusztikus műsorát mutatta be mint Védett Fábián ®

Márciusban András Fodor Balázzsal koncertezett a Bem moziban, Védett Férfiak® ultralight néven.

Áprilisban nem történt semmi, ami a zenekar szempontjából lényeges, egyébként nagyon is történt.

Májusban összeborultunk Viktorral, aki újra a zenekar tagja lett.

Júniusban és júliusban szintén egy-egy próbát tartottunk, ezeken jobbára András új dalait gyakoroltuk.

Augusztusban újabb próba, majd András Kapolcson, a Bűvészetek Völgyében játszott Balázzsal (Védett Férfiak® UltraLight).

Szeptemberben próba a férfiakkal, majd UltraLight örömzene Balázs lakásán az Orfeusz Pubban tartott nemkoncertjét követően.

Októberben zenekari próbák a Vágóhídon, koncert és stúdiótervek, kapcsolatfelvétel Ellával.

Novemberben próbák Ellával, majd két nap híján egy évvel az utolsó közös koncert után, visszatérés a Deja Vu klubban.

Akkor innen folytatjuk.







2008. december 1., hétfő

"Hey, Joe, where you gonna run, where you gonna run to" -Jimi Hendrix

2008. december 1.-i próba, Vágóhíd
(FA-ének/gitár, KG-gitár, SB-bass, DV-dobok)
  • konci megbeszélés
  • Geometria (superfly version)
  • Átverés 2x
  • Little wing (hendrix)
  • Thrill is gone (bb king)
  • Apának jó 2x
  • Almodóvar 3x
  • Zuhanórepülés 3x (Sziámi)
  • Békés express blues (Berki T.)
  • Hajlékony 2x
  • Hey joe (Hendrix/Hobo)
  • Jóbarát 3x

2008. november 28., péntek

"Mamma mia, here I go again, my my, how can I resist you?" ABBA

2008. november 28.-i koncert, Deja Vu misuc club
(FA-ének/gitár, GG-ének/vokál , KG-gitár, SB-bass, DV-dobok)





beállás:

  • Campari, Tonik, Beryllamb (A)
műsor:
  • Csillogó kutya (E)
  • Osztálytársam (A)
  • Finnugor vámpír (E)
  • Rémálom (A)
  • A Sátán Füreden (A+E)
  • Almodovar (A)
  • Diplomata blues (E)
  • Ahmatova (A+E)
  • Esemény után (A)
  • Szemét (E)
  • Apának jó (A)
  • Nagy csapat (A)
ráadás:
  • A hét (A+E)
  • Dögös ötös (A)
Hivatalos források (Rob Miner) szerint 1 (egy db) fizető néző volt kíváncsi ránk, mivel akiről tudtuk, hogy jön, VIP listára került, és így a jelképes, 300 forintos jeggyel sétált be lazán. A pultnál 5000 forintnyi ital talált gazdára (az én háromezer forintomat is beleértve.). Nem hivatalos források szerint a koncertet megtisztelte jelenlétével
  • Simonyi Balázs
  • Kresi
  • Kresi barátnője, Szilvi
  • Keeenga!
  • Exem (Ella)
  • Timike
  • Öcsém (Ella)
  • Csabi (de nem dolgozott!!!)
  • Csabi haverja
  • Marci, a pápa haverja
  • Bitter (úgyis mint warm up band)
  • Ms. Bitter
  • Ki még? ennyien lehetetlen elverni 2000 forintot....

2008. november 24., hétfő

2008. November 24.-i próba, Vágóhíd
(FA, KG, DV, GG)
  • Finnugor
  • Diplomata
  • Szemét
  • Esemény
  • Ahmatova
  • Békés express
  • A hét

2008. október 27., hétfő

all aboard!

2008. október 27.-i próba, Vágóhíd, + Ella újra a fedélzeten
(FA-ének/gitár, KG-gitár, SB-bass, DV-dobok, GG-ének/vokál)
  • Finnugor vámpír
  • Csilogó kutya
  • Szemét
  • Diplomata blues
  • Esemény után
  • Anna Ahmatova
  • Kész átverés
  • A Sátán Füreden
  • Almodóvár
  • Apának jó
  • Hajlékony
  • Békés express blues (Berki Tamás)
  • Rémálom
  • Hey, Joe (Hendrix)

2008. október 14., kedd

2008. október 14.- próba , Vágóhíd
(FA, KG, SB, DV)
  • rémálom
  • Cocaine
  • Zsebtévé
  • Berylamb
  • Finnugor vámpír
  • Kész átverés
  • Dögös ötös
  • Diplomata blues
  • A sátán füreden
  • Jóbarát
  • Almodovar
  • Apának jó
  • ahmatova
  • Esemény után
  • Hétvége
  • Hey joe
  • Geometria
  • thrill is gone

2008. szeptember 9., kedd

2008. szeptember 9.-i próba

Ha volt is próba, feledésbe merült, hogy kik voltak ott, és mit játszottunk

2008. augusztus 4., hétfő

2008. augusztus 4.-i próba, Vágóhíd
(FA-gitár/ének, SB-bass, DV-dobok)
  • Nagy csapat
  • Almodovar (2x)
  • Apának Jó
  • Esemény után
  • Vége a hétnek
  • Édes az eper (f.a.)

2008. július 24., csütörtök

2008. Június 24., Vágóhíd
(FA,KG,SB, DV)

  • thrill is gone (B.B. King)
  • esemény után 2x
  • rémálom a kádban
  • a sátán füreden
  • a hét 2x
  • apának jó 2x
  • diplomata blues
  • little wing (hendrix)
  • hajlékony 2x
  • őszi kikelet No.2
  • békés express blues (Berki Tamás)

2008. július 10., csütörtök

"The cops're behind me! Listen, you can hear them bay" - Ismeretlen

2008. július 10.-i próba, Vágóhíd
(FA-ének/gitár, KG-gitár, SB-bass, DV-dobok)
A próbáról hangfelvétel készült, mely a dalokra klikkelve meghallgatható és letölthető. (Óvatosan, szókimondó szövegek, nyers gitártémák!!)



2008. június 24., kedd

2008. Június 24.-i próba, Vágóhíd
(FA-ének/gitár, KG-gitár, SB-bass, DV-dobok)
  • Thrill is gone (B.B. King)
  • Esemény után 2x
  • Rémálom a kádban
  • A Sátán Füreden
  • A hét 2x
  • Apának jó 2x
  • Diplomata blues
  • Little wing (Hendrix)
  • Hajlékony 2x
  • Őszi kikelet No.2
  • Békés express blues (Berki T.)

2008. május 23., péntek

2008. május 23., Vágóhíd
(FA-ének/gitár, KG-gitár, SB-bass, DV-dobok)
  • Berylamb
  • Little wing
  • Thrill is gone
  • Őszi Kikelet No.2
  • Békés Express Blues
  • Csillagok útja
  • Geometria
  • Rémálom
  • Esemény után
  • Apának jó



2008. február 15., péntek

fábiánplugged

Elfelejtettem megemlíteni, hogy megvolt első solo koncertem. Védett és Védtelen társaim közül senki nem tartotta fontosnak megnézni, de azért az éjjeli időpont dacára volt érdeklődés.Fura volt elkezdeni dumazajban játszani, azt hittem, mindjárt repül felém egy sörösdoboz. De aztán oldódott a hangulat, részben két spicces hölgyvendégnek (Kata és barátnője) köszönhetően.

the pros:

+ kb 15-20 néző, ez ugye zenekarba átszámítva 70-80
nagyobb részt ismeretlenek, kisebb részben véletlen odakeveredett haver (Csabi) haverjai, akik valójában az "előttem szóló" Stenkre jöttek, de maradtak
+ easy logistics: 1db epifonnal,+zsebre gyűrt kábellel helyszínre sétálás, majd onnan hajnaltájban ugyanígy haza
+ easy money (2000 huf+ két kampari)
+ érthető szöveg ordítozás nélkül
+ no hangolási vagy egyéb sound probléma (no Géza)
+ no setlist és tempó probléma (no Viktor)
+ tisztább és nyugodtabb szinpadkép
+ keverőről egész jó felvétel készült..,

the cons:

- ezen azonban a közönség nem hallatszik, igy kicsit buta. a minidisces felvétel viszont nem sikerült
- asszem ez továbbra sem az én műfajom, nem úgy szól a zene ahogyan a fejemben van
- támogatólag jelenlévő kollega/barát, kolegaésbarát, rokon és potenciális rokon 0 (vagy ez pro?). monnyuk
péntek éjjel egykor én se támogatnám senkifiát.
- 2 részeg csaj táncolt és headbangelt a színpad előtt (köszi, de csendes ülős koncertnek szántam...)
- az egyik több alkalommal is tankcsapdát kért.
-előzetes várakozásaim ellenére azok a szövegek, amelyeket otthon egyedül sem tudok, szinpdon sem
jutnak eszembe. ez ebben a felállásban nyilvánvalóbb, mint 500 wattal a háttérben
- borongósabb számokra abszolút nem volt vevő a közönség. dögös ötös volt a nyerő, ráadásnak is azt kellett
ismételni, pedig volt még vagy 3 szám, amire nem jutott idő...

Ha minden igaz, március 9. én orfeuszban vagy a polo pubban lesz folytatás, fodorbalázs által is támogatva

2008. január 30., szerda

cherchez ella femme

Blogod uram, ha Ellád nincs. Kövessük ehelyt a történéseket, mert a látszat ellenére, csigalassúsággal, de peregnek az események. Meghallgatásokat tartunk, utálatos dolog ez, de hosszú idő után újra személyügyi problémákkal küzdünk. Néhány próba Benedekkel kettesben, kifizetetlen terembér számlák, és itt az eredmény.

Viktorral két-három gyalázatos próba után megegyeztünkhogy elég lesz neki a Szexlightkór zenekar, békében elváltunk. Utódjának keresése folyik.

Géza erősen elszánta hogy összeszedje magát, hát jó,ezegyszer (megint) hiszünk neki. Ami igaz az igaz, kedden elég jól szólt és játszott. Dög nehéz, az a Marshall fej, de szól, azt meg kell hagyni.

Ella egész egyszerűen csak felszívódott, maga alá temette az órarendje, keresni sem érdemes. Meglepő módon több kéretlen jelentkező is akadt a posztjára, de levontuk a tanulságot: vége a koedukált korszaknak -ezután nő nem férközhet a soraink közé, mert kérlelhetetlenek leszünk, nem nem nem, ezt a kőszivet többet senki sem töri össze, csalódtunk, éljen a machizmo.

Dobosokat hallgatunk meg közben, ez a vártnál izgalmasabb időtöltés, Nézzük az eddigi pályázókat:

Ricsi, a gép: pontos mint a halál, hangerő az elején belőhető, ez mindnképp ficsör de utána dinamika nyista. A befejezéseket még nem nagyon érzi.

Áron: Lelkes és tehetséges fiú, a pápa harcostársa (nuncius?), de a meghallgatáson kicsit izgult, Második nekifutásra minden jobban ment neki, abban maradtunk, hogy jön a következő próbákra is és tovább kóstolgatjuk egymást.Az nagyon rokonszenves volt, hogy a következő jelölt előadását is végigheadbangelte, ilyen arcok kellenek nekünk.
Attila: pontosabb és lendületesebb mint Áron, de ötlettelenebb, neki minden 4/4, dinamikáról meg szó se essék, mert elmondása szerint nem szokta a szerkót, neki elektromos dobja van, azon könnyebb a hangerőt állítani. Az elektromosságtól azonban félünk. Milyen az?

János: nem mai csirke, atyai jóbarátunk, Gyula korosztálya. Kicsit megijedtünk, hogy hozza a kiélt vendéglátós rutint, de teljesen kultúrált arc és végre vitán felül tud dobolni. Nem lassul, nem gyorsul, befejezéseket érzi, jó ízléssel díszít. Valahol ez lenne az alap. Kérdés, hogy belefér e a nemzedéki változatosság a zenekar imágójába, de meglehet, hogy ő lesz a mi emberünk, ha mi meg az övé, Nem utolsó sorban saját stúdiója van a Rómain, ami az én munkahelyemhez például közel van! Azért tessék csak jelentlezni, mindenkit meghallgatunk, időnk mint a tenger. Kedden folytatjuk.

Lapzárta után érkezett Laci, aki látható linksége ellenére elég jól dobolt ahhoz, hogy a meghallgatásokban megfáradva azonnal bevegyük a zenekarba. Na róla máskor, mert ő megérne egy külön bejegyzést, okulásul az utókornak!

"Azt mondtam neked, és most már elhiszed: nem tart örökké semmi sem" Fonográf

Megvolt a 78. is, szokásos búcsúkoncert a Hunniában. Lemezbemutató a tervezettnél alig egy évvel később, de lemez nélkül.  A búcsút n...