2009. február 21., szombat

"Ez csak egy tíz perces transz, maradjatok! Akaratom igája rajtatok! " Belga

CDFŰ 2009 Február 20. Fodorbalázs nemkoncert

Fodor "Lajos" Balázs: ének/gitár Fábián "Én" András: gitár/ének Csányi Levi: maracas Csibi: szájharmonika Nagy Balázs: gitár + valamint: (az ABC-t nem tudom, és sokan mások...) a nagyérdemű fényes tekintetű aranyszívű zsűri névszerint Pala (irodalmi szöveggyűjtemény), Szandra (meglepetés), Kresi (bobtailkislány), Gabó (promoter), Blázi (tartsuk a kapcsolatot), Sándor Bence (Védett Férfi a gáton) Sándor Gergő (improve client connections!), Erik (az élő lelkiismeret!) , Barbara (belgából, nem Bostonból!), Helga (nem játszották, de a szemetet igen) Bóca (tárgyilagos megfigyelő) , Kenga (angolosan!), Csányi Levi (a rumbatökös fiú) Manó (elbújt), Csomós Laci (a Winrunner), Győri Attila (HSC + 20 fő stáblista), Nagy Balázs (a fél LiBA), Csibi (budaörsi bluesman), Zsófi (kiskorú) Zoli (family man) és Betti (+1 fő!) Miki (szomszéd) és Bea (egy másik Bea) valamint Helga unokatesójának, Mariannak a...és persze TE!

Nem szeretnék technikai részletekkel untatni senkit, de látnunk kell, hogy 2005-ös balatonfüredi fellépése óta a formáció műszaki háttere nem sokat fejlődött. Anno a Blaha Lujza étteremben két megbízható angol Laney erősítő, külön mikrofon és hangszer bemenettel ontotta a wattokat a zenekultúrára szomjas füredi nyugdíjasok elé, majdnem négy évvel később a CDFŰ közönségének nem volt ilyen szerencséje. A jó öreg Laneyt azóta Fenderre cseréltem, aminek egyetlen hátránya, hogy a mikrofont akkor sem lenne hová dugni , ha nem nyúlták volna le időközben. Szerencsére Balázs erősítőjén számos bemenet nyújt erre lehetőséget, amikor éppen működik, de ez az este nem erről szólt, illetve szólt, ameddig tudott, azután többnyire okosan hallgatott.
Ott álltunk a szépen összesereglett közönség előtt egy rakás hangszerrel, meg mikrofonnal, amelyek közül egyszerre csak egyet tudtunk megszólaltatni, ezért Balázs gondolt egyet, és kitépte azt is a hangfalból és kapolcsi hangulatot igyekezett varázsolni negy szál szigorúan véve is dugatlan akusztikus gitárral és a hangszálaival. Levi rumbatökön, Csibi szájharmonikán csatlakozott, én pedig a színpadról cincogtattam, ameddig kedvem volt, aztán teljesen átadtam Balázsnak a CDFŰ hátsó helyiségére szűkült terepet. Az intim hangulatot és Balázs hangját később megtámogattuk 1 Wattal, amit könyvespolcom dísze, a Balázstól kapott mini tonemaster szolgáltatott, a maga sajátos, Sokol rádiós modorában, majd a gitárjja mellé beszállt az én erősítőm is. Meglepetésre később néhány rövid menetre a laneyt is életre sikerült kelteni, ezért időnként együtt is muzsikáltunk, ilyen körülmények között meglehetősen eklektikus műsort adva, amely egészében jobban emlékeztetett egy nemtáncdalfesztiválra, mint egy nemkoncertre.
Ennek ellenére a szigorú, de igazságos Erik szerint "volt egy jó óránk", hogy melyik volt az a kb hétből, erre nehéz válaszolni, de erősen bízom benne, hogy Eriken kívül ezt mások is hajlandóak tanúsítani...

Ez a technikai katyvasz engem teljes szerepzavarba hozott. Fogalmam nem volt, hogy mi lenne a kivánatos: elektromosan csatlakozni Balázs dugatlan cincogásához, vagy ezalatt szigetelt kezű technikusként jobb belátásra birni az erősitőt, netán teljesen átengedni a terepet a szituhoz jobban alkalmazkodó frontembernek, és vegyülni, vagy hazahúzni a faxba, vagy még visszajönni , és egy családi gyufa méretű erősitővel kiegészitve a a felszerelést együtt vagy külön új erőre kapni...mindegyik szcenárióval l megpróbálkoztam, kevés sikerrel, ezért annak ellenére , hogy összességében elég sokat játszottam különféle formációkban (volt rá idő!) olyan benyomásom maradt, hogy tulajdonképpen ott sem voltam. Dehát ilyen koncert a nemkoncert.

mit is játszottunk?

Balázzsal sajátot:
rémálom a kádban
geometria
osztálytársam
kész átverés
nagy csapat
sátán füreden (2x)
helgának: szemét (f.a.)

Balázzsal mást:
hajtók dala (hobo)
hajnali ének (dinnyés józsef)
utazás (szörényi levente)
imagine/take a walk on the wild side/you cant always get what you want (lennon, lou reed, stones, ez volt a legjobb különben)
desiré beája (cseh tamás)

fábián-plugged:
ahmatova (f.a.)
cocaine blues (rambling jack eliot)
la flaca (jarabe de palo)
mucho mejor (los rodriguez)
dead flowers (los rolling stonos)
gabónak: esemény után (f.a.)

Balázs egyedül/Csibivel stb:
bongo man (manu chao)
na ezt csak ő tudja,mivel nekem egy óra kiesett, de például:
ott fogsz majd sírni (hobo)
mesél az erső (hobo)
irén (voga turnóvszky)
a lány és a csavargó (Illés)
17 éves lányok (PUF)
oly gyönyörű vagy (Fonográf)
sámán (belga)
tegnap voltam az esküvődön (Fodorbalázs)
békés express blues (Berki Tamás)
yellow submarine (Beatles)
sattadattadatta...(copyright Kenga)

"Esemény után" Balázs cuccát elvittem a Lónyaiba majd a pesti Broadway felé vettem az irányt, ahol a maradék társaság legérdekesebb részét sejtettem. Végül mégis erőt vett rajtam egy másik vágy, hogy pályafutásom legsikeresebb produktumát álmában megtekintsem. Fél négykor löktem be a gitárom az előszobába,majd az éjszaka maradékát a nappali szőnyegen töltöttem ruhástól kinyúlva, reggel hétig, amikor a lumpenproletár szomszéd a kaputelefonra tenyerelt, legyek szíves állnék e arrébb a kapu elől a jó édes anyámat. De valamiért rögtön tudtam, hol vagyok, csak azt nem értettem, miért nem büdös a ruhám. Ja igen! Ez NEMDOHÁNYZÓ NEMKONCERT VOLT! DUÁÁÁ!

Nincsenek megjegyzések:

"Azt mondtam neked, és most már elhiszed: nem tart örökké semmi sem" Fonográf

Megvolt a 78. is, szokásos búcsúkoncert a Hunniában. Lemezbemutató a tervezettnél alig egy évvel később, de lemez nélkül.  A búcsút n...